Monday, July 16, 2012

Kembara Gunung Tapis

Kembara anjuran MPP KIPSAS seramai 10 orang diadakan pada 18 April 2012. Aktiviti hiking pertama yang saya sertai benar-benar menguji mental dan fizikal. Maklumlah lepas balik promosi dari Sarawak terus bergegas untuk kembara ini. Tetapi saya telah persiapkan diri bahawa saya nak lalui pengalaman ini tanpa terlalu memikirkan untuk sampai ke puncak. Oleh sebab itu sepanjang perjalanan, saya berusaha untuk menyentuh dan memegang akar pokok bagi merasai teksturnya. Selain itu,  saya tarik nafas dalam- dalam kerana udara di atas gunung lebih segar. Terasa penuh diafragma dengan udara sejuk hingga saya tidak rasa semput lagi (semput jugak la... sebab dah lama tak exercise).

KEM 3 -di kaki Gunung Tapis sebelum mendaki


with Dina..

Akhirnya... Gunung Tapis dapat kami tawan

Satu pengalaman baru untuk tahun 2012. Next plan ???

No comments:

Post a Comment